![]() |
2016 m. balandžio 21 d. vyko Šiaulių universiteto Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakulteto organizuojama VII-oje kasmetinė tarptautinė mokslinė konferencija „SOCIALINĖ GEROVĖ TARPDISCIPLININIU POŽIŪRIU: MOKYTI IR MOKYTIS INKLIUZINĖJE MOKYKLOJE“ |
Konferencijos tikslas – pasidalyti inkliuzinio ugdymo teorinėmis įžvalgomis, naujausiais nacionalinių, tarptautinių tyrimų rezultatais, ugdytojų patirtimi bei didinti mokslo ir praktikos vienovę. Konferencijoje kviečiame dalyvauti visus, kuriems aktualūs inkliuzinės mokyklos kūrimo klausimai, mokymo ir mokymosi inkliuzinėje mokykloje problematika.
Konferencijos kalbos: lietuvių, anglų.
PRELIMINARI PROGRAMA |
8.30–9.30 Registracija
9.30–10.00 Atidarymas
I PLENARINIS POSĖDIS. Inkliuzinė pedagogika: Baltijos šalių kontekstai
10.00–10.30 Viceministrė Natalija Istomina, ŠMM
10.30–11.00 Inkliuzinės pedagogikos teorijos ir praktikos sąsajos. Doc. dr. R. Melienė,
Šiaulių universitetas; S. Vilutis, Šiaulių centro pradinė mokykla.
11.00–11.20 Inkliuzinio ugdymo iššūkiai, sunkumai ir pasiekimai Latvijoje. Prof. dr. S. Tubele, Latvijos universitetas.
11.20–11.40 12-13 m. Latvijos paauglių fizinė pusiausvyra: problemos ir sprendimai. Dr. S. Usca, Rezeknės technologijų akademija, Latvija.
11.40–12.10 Kavos pertrauka. STENDINIAI PRANEŠIMAI
II PLENARINIS POSĖDIS. Mokytojas inkliuzinėje mokykloje
12.10–12.40 Būsimųjų pedagogų nuostatos į inkliuzinį ugdymą. Dr. B. Leader -Janssen, dr. J. L Hagaman, Nebraskos universitetas Omahoje, JAV.
12.40–13.10 Mokytojų išgyvenamas stresas, perdegimo sindromas ir įveikimo strategijos. Prof. T. Kriukova, Kostromos Nekrasovo universitetas, Rusija.
13.10–13.40 Mokytojų nuostatos ir išgyvenimai inkliuzinėje klasėje.
Tarptautinio tyrimo rezultatai (Lietuva ir Slovėnija). Pranešėjas bus patikslintas
13.40–15.00 Pietų pertrauka
15.00–16.30 PARALELINĖ SESIJA. Mokymo ir mokymosi inkliuzinėje mokykloje patirtys
I seminaras (anglų k). Single Subject research methods. Doc. dr. P. Nordness, UNO, JAV (be vertimo) Skirtas magistrantams ir doktorantams. |
I sekcija. Specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimas inkliuzinėje mokykloje. Moderuoja: doc. dr. I. Kaffemanienė |
II seminaras (su vertimu). Įtampos ir dilemos, susijusios su skirtybėmis inkliuzinėse mokyklose. Dr. Matthew Griffiths, JK. Skirtas mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir tėvams. |
II sekcija. Socialinio ugdymo(si) amplitudė: pozityvumo aspektai. Moderuoja: doc. dr. D. Gerulaitis
|
III seminaras. Karalienės Mortos mokyklos patirtis ugdyti įvairių poreikių turinčius vaikus (Pranešėjai bus patikslinti). Skirtas mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams. |
III sekcija. Vaiko sveikatos stiprinimas inkliuzinėje mokykloje. Moderuoja: prof. dr. L. Radzevičienė |
IV seminaras. Pamoka inkliuzinėje mokykloje (projektas TdiverS). Doc. dr. R. Geležinienė, K. Šaltis, A. Kairienė, A. Žymantienė. Skirtas mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams. |
IV sekcija. Vaikų ir jaunimo ugdymas(is) kultūrų įvairovėje. Moderuoja: prof. dr. D. Malinauskienė
|
V seminaras (su vertimu). Bendradarbiavimas tarp mokytojų, specialistų ir tėvų planuojant specialiąją pedagoginę pagalbą. PhD P.Hämeenaho, Suomija. Skirtas tėvams, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams.
|
V sekcija. Studentų tyrimai šiuolaikinei mokyklai. Moderuoja: doc. dr. A. Mačiukaitė, dr. L.Tomėnienė, dr. S. Vaivada, lekt.. A. Valaikienė, dokt. S. Kovienė |
Pastaba: Dalyvių skaičius seminaruose ir sekcijose ribotas. Prioritetas bus teikiamas anksčiau užsiregistravusiems dalyviams.
16.30–16.45 Pertrauka
16.45–17.15 KONFERENCIJOS APIBENDRINIMAS/ BAIGIAMOJI DISKUSIJA
Dalyvavimo konferencijoje formos – dalyvavimas plenariniuose posėdžiuose, seminaruose, sekcijų darbe;
žodiniai pranešimai, stendiniai pranešimai.
SEMINARAI |
I Seminaras magistrantams ir doktorantams (be vertimo)
Single-subject research (atvejo) tyrimas. Doc. dr. Philip Nordness, USA
Šis metodas dažniausiai taikomas atliekant eksperimentinę elgesio analizę. Multiple baseline design (daugelio išeičių, kvazi-eksperimentas) tyrimas, kuriame dalyvauja keletas tiriamųjų, arba tiriama keletas savybių /institucijų prieš ir po poveikio. Metodologinis seminaras padės suprasti metodą, kuris dažniausiai taikomas atliekant tyrimus su mažomis tiriamųjų grupėmis. Efektas demonstruojamas per intervenciją, kuri taikoma esant skirtingiems atskaitos taškams. Pirmiausiai rezultatai analizuojami pasitelkiant vizualinį duomenų vaizdavimą (pvz., grafikus), tačiau taip pat gali būti taikoma ir statistinė analizė.
II Seminaras mokyklų vadovams, mokytojams ir tėvams (anglų kalba, su vertimu)
Įtampos ir dilemos, susijusios su skirtybėmis inkliuzinėse mokyklose. Dr. Matthew Griffiths, JK
Seminare bus analizuojami įvairūs būdai, kaip mokyklos sprendžia vaikų, turinčių labai didelių fizinių ir kognityvinių poreikių bei elgesio sunkumų, inkliuzijos klausimus. Taip pat bus analizuojamos vaikų, kurie turi įvairių ugdymosi poreikių, patirtys ir aptariami veiksniai, kurie pozityviai keičia šių vaikų savivertę, pasitikėjimą ir savo vaidmens pajautimą.
III Seminaras mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams
Karalienės Mortos mokyklos patirtis ugdyti įvairių poreikių turinčius vaikus (Pranešėjai bus patikslinti). Seminaro metu mokyklos atstovai pasidalins gerąja patirtimi ugdant įvairių poreikių turinčius vaikus, efektyviomis specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo strategijomis tiek mokyklos, tiek klasės lygmenyje.
IV seminaras mokyklų vadovams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams
Pamoka inkliuzinėje mokykloje (projektas TdiverS). Doc. dr. R. Geležinienė, K. Šaltis, A. Kairienė, A. Žymantienė. Seminare bus aptarti inkliuzinės pamokos požymiai, pamokos procesų ir pamokos rezultatų dermė ugdant įvairių gebėjimų mokinius. Bus analizuojama video medžiaga, siekiant pasidalinti gerosiomis inkliuzinio ugdymo praktikomis.
V seminaras tėvams, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams (anglų kalba, su vertimu)
Bendradarbiavimas tarp mokytojų, specialistų ir tėvų planuojant specialiąją pedagoginę pagalbą. PhD Pilvi Hämeenaho (Suomija). Seminare bus nagrinėjamos multiprofesinės pagalbos organizavimo problemos remiantis Suomijoje atliktu tyrimu „Kultūros spragos pagalbos sistemoje“. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams neretai reikalinga skirtingų sričių specialistų – specialiojo ugdymo ir sveikatos priežiūros – pagalba, tačiau praktikoje trūksta tokios pagalbos koordinavimo. Pokyčiai nuo segregacijos link inkliuzijos reiškia tiek kultūrinius pokyčius, tiek pokyčius planuojant specialiąją pedagoginę pagalbą jau pirminiame jos teikimo etape.
REIKALAVIMAI PRANEŠIMAMS |
1. Žodinis pranešimas. Plenarinio pranešimo trukmė – 20-30 min., pranešimo sekcijoje – 10 min.
Pranešimo tematika turi būti skirta pasirinktai probleminei sričiai pristatyti. Pateikiama pranešimo santrauka raštu, akcentuojant jo aktualumą, tikslus, uždavinius ir rezultatus. Pranešimą turi sudaryti skaidrės .ppt formatu (iš jų 1 titulinis ir bent 1 - išvados). Pranešimo turinys – problemos analizė, pedagoginės veiklos ar tyrimo metodika ir rezultatai. Minimalus teksto šriftas skaidrėse - 24 pt.
Pranešimai gali būti rengiami lietuvių arba anglų kalbomis.
2. Stendiniai pranešimai.
Pranešime turi atsispindėti šios būtinosios dalys – pavadinimas, informacija apie pranešėją (vardas, pavardė; atstovaujama institucija; kontaktai – el. p.), apibūdinta tyrinėjama problema, tyrimo metodika, gauti rezultatai ir išvados, literatūros sąrašas.
Stendinio pranešimo formatas (ne didesnis) – 60x80, portretinė lapo orientacija. Pranešimo tekstas turi būti aiškus, įskaitomas ir matomas iš 2–3 m atstumo (pavadinimai – ne mažiau kaip 30–40 pt dydžio, tekstas – ne mažiau kaip 20 pt dydžio). Rekomenduojama pranešime pateikti kuo mažiau teksto ir daugiau vaizdinės informacijos (lentelių, paveikslų, nuotraukų ir pan.).
Stendinis pranešimas gali būti rengiamas lietuvių arba anglų kalbomis.
STRAIPSNIŲ PUBLIKAVIMAS |
Pageidaujantys galės pateikti straipsnius publikavimui mokslo darbų žurnaluose „Specialusis ugdymas“ ir „Social Welfare: Interdisciplinary Approach“. Straipsnius, parengtus pagal žurnalų reikalavimus prašome pateikti iki balandžio 25 d. žurnalų nurodytais kontaktiniais adresais.
Reikalavimus straipsniams ir kontaktinius adresus rasite čia:
„Specialusis ugdymas“ http://www.sumc.su.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=6
„Social Welfare: Interdisciplinaru approach“ http://socialwelfare.eu/index.php/sw/index
REGISTRACIJA IR Konferencijos mokesčiai |
Registracija
Ankstyvoji registracija iki 2016.03.14
Vėlyvoji registracija iki 2016.03.29
Prašome registruotis čia: http://www.su.lt/konferencijos_registracija
Konferencijos mokestis
Ankstyvoji registracija – iki 2016.03.14 – 25 EUR
Vėlyvoji registracija – iki 2016.03.29 – 35 EUR
Studentams taikoma 50 proc. nuolaida (būtina pateikti studento pažymėjimą).
Į konferencijos mokestį įeina:
- dalyvavimas visuose konferencijos renginiuose;
- kavos pertrauka;
- vertimas iš (į) anglų kalbą;
- programa ir pažymėjimas.
Mokėti tik pavedimu į sąskaitą:
LT-727300010124778396 AB „SWEDBANK“
Gavėjas: Lietuvos negalės tyrėjų asociacija, įm.k. 302545917
Pavedime nurodyti vardą ir pavardę, taip pat – konferencijos mokestis.
Jeigu bus reikalinga sąskaita faktūra, nurodykite pavedime ir registracijos formoje, kam turi būti išrašyta sąskaita.
Mokėjimo pavedimo kopiją reikia atsivežti į konferenciją arba atsiųsti el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, norint jį peržiūrėti.
Adresas susirašinėjimui:
P. Višinskio g. 25, LT-76351, Šiauliai, Lietuva
Tel. 867211820, Faksas: +370-41-59577, el. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, norint jį peržiūrėti.
Daugiau informacijos: https://www.facebook.com/events/1666756906939388/
SVARBIAUSIOS DATOS |
Ankstyvoji dalyvių registracija ir pranešimo anotacijos pateikimas |
Iki 2016 m. kovo 14 d. |
Vėlyvoji dalyvių registracija ir pranešimo anotacijos pateikimas |
Iki 2016 m. kovo 29 d. |
Konferencijos dalyvio mokesčio pervedimas |
Ankstyvoji registracija (25 EUR) – iki 2016 m. kovo 16 d. Vėlyvoji registracija (35 EUR) – iki 2016 m. balandžio 1 d. |
Stendinių pranešimų pateikimas |
2016 m. balandžio 21 d. nuo 9.00 iki 10.00 val. (klausti informacijos registruojantis) |